poniedziałek, 18 lipca 2016

Opis Stroju Krakowskiego


Kiedy byłam mała, moja babcia często przyjeżdżała do Stanów by nas odwiedzić i zawsze przywoziła mi jakiś prezent, raczej coś typowo polskiego. Gdy miałam pięć lat, przywiozła mi strój krakowski i pamiętam, ze ubrali mnie w ten strój i musiałam pozować do zdjęć (a że ja nienawidzę być fotografowana, to był dla mnie prawdziwy koszmar).
Mój strój miał dużo części. Dostałam gorset ozdobiony kolorowymi cekinami, czerwoną szeroką spódniczkę z wzorami, białą haftowaną bluzkę, wianek zrobiony ze suszonych kwiatów i oczywiście czerwone korale. Kiedy wyrosłam z tego stroju, mama schowała go gdzieś na strychu i całkiem zapomnieliśmy o nim. Gdy ostatnio remontowaliśmy strych, odnaleźliśmy ten strój. Przypomniały nam się wszystkim czasy spędzone z babcią i wakacje wspólne w Krakowie. Teraz tez przypominają mi się te radosne chwile, kiedy szukam prezentów dla rodziny w Sukiennicach. Przedwczoraj tam kupiłam taki stój dla mojej chrześnicy i mam nadzieje, ze tez poczuje nostalgie i przypomni jej Kraków, gdy spojrzy na zdjęcia w tym stroju.

Klaudia Gozdz G5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz