poniedziałek, 18 lipca 2016

Boisz się smoka?

Kraków to niesamowite miasto z bogatą historią. Kojarzy się z Rynkiem Głównym, gdzie można odwiedzić Kościół Mariacki, wieżę ratuszową, Sukiennice i pomnik Adama Mickiewicza. Jednak, moim zdaniem, najlepszy symbol Krakowa to Smok Wawelski.

Legendarny smok znajduje się u podnóża wzgórza Wawelskiego przy Wiśle. Stoi na dwóch tylnych nogach z wyciągniętymi pazurami do góry. Ma ponad sześć metrów, ogromny pysk z ostrymi kłami i zielono-czarne łuski. Jeśli masz szczęście, to zobaczysz jak smok zieje ogniem! Niestety, to nie jest prawdziwy smok, tylko pomnik strasznego stwora. Został wyrzeźbiony z brązy przez Bronisława Chromego w 1969 r. Pomnik przedstawia legendę o straszliwym smoku mieszkającym w jaskini pod Wawelem, który został pokonany przez odważnego szewczyka. Lubię odwiedzać pomnik smoka wawelskiego, ponieważ przypomina mi moje dzieciństwo. Pamiętam jak mój tata opowiadał mi tę legendę, gdy byłam małym dzieckiem. Kiedyś bałam się smoka, a teraz mam z nim fajne zdjęcie! Warto jest odwiedzić ten słynny zabytek krakowski.

-Klaudia Żmijewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz